31. juli 2012

Stikkelsbær og smårutete pysjer = sommer



I dag fikk jeg øye på en reportasje i Bonytt som brakte minnene tilbake til mine barndoms somre. Hagen til feriestedet der min mormor, mor og jeg har tråkket barføtt rundt i tre generasjoner ble presentert med ord og bilder av dagens eier. Den store hagen, som allerede i mine minner var som paradis, fremstår nå som rene oasen!

Jeg er spent på om dagens eier har beholdt stikkelsbærbuskene vi hadde da jeg vokste opp! Stikkelsbær er liksom et symbol på sommer og gamle minner! Vi har to stikkelsbærbusker i vår egen hage, busker mannen min hver vår vil fjerne; ikke spiser vi bærene og de stikker som fy! Men ingen skal få fjerne mine stikkelsbær; jeg skal fortsette å smake på dem lenge før de er modne, stikke meg når jeg luker rundt dem- og la dem minne meg om barndommens herlige somre på landet.

Stikkelsbær er for meg et symbol på somre og minner. Jeg har sydd gammeldagse pysjer til barne i smårutete stoff, helt perfekte å krype inn i på en varm sommerkveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar