29. mars 2011

Drømmesøm med lånt symaskin


Jeg har tidligere fortalt om ei venninne som fikk en symaskin til 23 årsdagen, en gave som i flere år har stått pent innpakket i originalemballasjen sin…  Vel, nå har jeg vært så heldig å få lov til å tørke støvet av den, og den viste seg å være knallfin!  Overgangen fra en gammel symaskin som har gått flere mil med ivrige sømstudenter bak rattet til en som er splitter ny og moderne har bidratt til å heve mestringsfølelsen min flere hakk. Jeg har dermed avansert fra smekker og reparering av sengetøy til å sy tunikaer, sommerkjoler og skjønne, små ballongbukser! Og den fine symaskinen? Den får venninnen min IKKE tilbake, hihi!

Mine amatørtips:
Velg en enkel oppskrift og vær nøye når du klipper stoffet. Jeg har lett for å ville gi opp hvis jeg leser hele oppskriften før jeg begynner. Jeg syntes derfor det er bedre å lese den steg for steg etter hvert som arbeidet skrider frem.  Sørg for å ha alt du trenger tilgjengelig før du begynner, som strykejern, knappenåler og ferdige sneller med undertråd i fargene du trenger. Ta en pause når konsentrasjonen daler…

Stoff og oppskrift til tunikaen og ballongbuksene på bildet har jeg kjøpt på stoff og stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar